Velkommen til altanprojektet fra HSV 3, 5 & 7

Status altanprojekt - august 2022

Godt nyt kære naboer, kommunen har nu efter fjerde forsøg godkendt alle vores altaner!

Det betyder at vi kan forvente at få en byggetilladelse indenfor de næste 2-3 måneder, og derefter endeligt kan begynde at sætte byggeriet i gang.

Baggrunden for de mange iterationer denne gang, skyldes lovgivning om såkaldte indblik gener fra naboerne i nr. 3 tv og 7 th. Løsning på dette har været en aftale om at forskyde altanerne imod køkkenet og lave en lille vinkling på det ene hjørne. Alle andre altaner er godkendt.

Detaljeret tegninger kan findes her (upload tegningerne for fuld projekt samt 1:20)

Det forventede tidsplan for projektet er som følger:

1. Byggetilladelse - 01.11.22

2. Ophæng af altaner - 01.6.23

3. Projekt færdigt - 01.11.23

Bestyrelsen vil løbende give en status på projektet her på foreningens hjemmeside.

Vi glæder os til at komme i gang og afslutte vores altanprojekt!

 

For at sikre det bedst mulige overblik over projektet og dets fremskridt, vil bestyrelsen og altanudvalget benytte denne side til løbende at kommunikere til ejerforeningens beboere.

Altanprojektet for HSV 3, 5 & 7 blev godkendt på generalforsamlingen i august 2020. Projektet omfatter byggeri af i alt 24 altaner fra 1-4 sal. Se godkendt altanforslag fra generalforsamlingen nedenfor:

Altan.dk er valgt som leverandør efter tilbudsrunde, baseret på kvalitet, pris og service. Tilbud og kontrakt kan findes nedenfor:

Der vil blive opsat 24 altaner af model SA100 i trafik grå i størrelsen 1,5 x 3,45 meter for nr. 3, 5 og 7 tv, mens størrelsen vil være 1,5 x  3 meter for 7 th. Nærmere forklaring på størrelserne findes i det godkende altanforslag fra generalforsamlingen. Altanmodellen kan ses på side 14 i tilbuddet fra altan.dk.

Prisen for altanerne vil være ca. 129.000 DKK for den store altan på 1,5 x 3,45 meter og ca. 124.000 DKK for den mindre på 1,5 x 3 meter. Priserne er blevet genforhandlet efter generalforsamlingen, så hver enkelt lejlighed spare ca. 10.000 DKK. Samlet entreprisesum på 3.1 MDKK.

Beboerne vil have mulighed for at betale kontant eller være en del af et fælleslån. Grundet genforhandling af kontrakten og det nuværende rentemiljø vil, omkostningerne for hver enkelt lejlighed først blive opkrævet efter projektgodkendelse fra kommunen. Dette betyder at ejerforeningen IKKE som først kommunikeret, vil opkræve 20.000 DKK for hver enkelt lejlighed d. 31.12.2020, og ikke binde kapital før konkrete leverancer forfalder i løbet af projektet.

Pris pr. måned for de beboere, som ønsker at være en del af fælleslånet vil være 690 DKK pr. måned for den store altan og 670 DKK pr. måned. De endelige beløb vil blive endeligt fastlagt når projektet er udført.

Såfremt der er spørgsmål til projektet kan der rækkes ud til altanansvarlig for bestyrelsen, Thomas Bergmann på mail (thomashanse@gmail.com) samt altanudvalgsrepræsentant Stig Cramer (stigito@gmail.com).

 

Mere information vil følgende løbende.